Kurumunuzdaki İç ve Dış Erişim Noktalarında Ortaya Çıkabilecek Zafiyetleri Belirlemek İçin Şimdi Kayıt Olun!

ISO 20000-1 ITIL BT Hizmet Yönetim Sistemi

ISO 20000-1 ITIL BT Hizmet Yönetim Sistemi

ISO 20000-1 ITIL Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistem Standart’ı olarak ifade edilmektedir. Bilişim teknoloji kurumlarıyla alakalı operasyonları yönetme ve hizmet verme konusunda hangi teknikleri nasıl uygulayacaklarıyla alakalı konularda ISO tarafından yayınlanmış bir standarttır. Şuanda kullanılan son sürümü 2018’dir. ISO 20000-1 ITIL standardı, belgelendirme faaliyetleri yapmak isteyen, bilgi teknoloji firmalarının bu belgeyi alabilmek için öncelikle ürün ve servis sonrasındaki operasyonlar için hizmet süreçlerini oluşturmaları gerekir. 

Standartlar bilişim sektörünü kapsayan 7 farklı standardın bir araya gelmesiyle oluşmuştur. Bilişim sektöründe faaliyet gösteren firmaların ve kurumların, kurumsal yapılarını tasarlamak adına hazırlanmıştır. ISO 20000-1 ITIL sistemi kapsamlı bir biçimde anlatan bir standarda sahiptir. ISO 20000-2, ISO 9004 gibi standartlara sahip olan bir kılavuzdur. ISO 27001, ISO 22301, ISO 31000 gibi standartlara da atıflar bulunmaktadır. Ayrıca bu standardın BS 1500 standardından da etkilendiğini söyleyebiliriz. 

ISO 20000-1 ITIL Hedefleri Nelerdir?

Bilişim teknolojileri sisteminde bu uygulamaların amaçları şu şekildedir;

  • Erişimi arttırmak
  • Maliyeti düşürmek
  • Kapasite ayarlaması yapmak
  • İş gücü seviyesini arttırmak
  • Ölçeklenmeyi arttırmak

ISO 20000-1 ITIL Yararları Nelerdir?

Bilişim sektöründe uygulandığında ISO 20000-1 ITIL yararları şu şekildedir;

ISO 20000-1 ITIL Modüller nelerdir?

Modülleri  2 ana başlık ele alabiliriz. Bunlar,

1- Hizmet Desteği Kategorisi

  • Hizmet Masası
  • Olay Yönetimi
  • Sorun Yönetimi
  • Konfigürasyon Yönetimi
  • Değişim Yönetimi
  • Sürüm Yönetimi

2- Hizmet Sunumu Kategorisi

  • Hizmet Seviyesi Yönetimi
  • Finansal Yönetim
  • Kapasite Yönetimi
  • Hizmet Sürekliliği Yönetimi
  • Kullanılabilirlik Yönetimi

ISO 20000-1 ITIL Hangi Kurumlara Verilir?

ISO 20000-1 ITIL dünyanın bütün bölgelerinden ya da hangi sektörden olduğu fark etmeksizin BT hizmetlerine dayanan bütün kurumlar için geçerlidir. Bilişim teknolojileri bölümleri, iç bilişim teknolojileri hizmet sağlayıcıları ve BT taşeron kuruluşları gibi dış BT hizmeti sağlayıcıları için uygundur. 

ISO 20000-1 standardı kapsamında; dış kaynak kullanımları, finans, telekomünikasyon, finans ve kamu kurumları, Çağrı merkezi hizmet sağlayıcı kurumları gibi bazı bilişim teknolojilerine bağlı sektörlerde uygulanıp tercih edilmektedir. 

TETRA Bilişim ISO 20000-1TIL konusunda danışmanlık veren ve kurumlarınızın BT Hizmet Yönetim süreçlerini profesyonel bir şekilde yönetmenizi sağlayan bir danışmanlık hizmeti sunmaktadır. Hizmetlerimizden yararlanmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Ayrıca daha fazla bilgi almak için www.tetrabilisim.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

İLETİŞİM FORMU

TETRA HAKKINDA
  • Paragraf görseli

    20 Yıllık Tecrübe

  • Paragraf görseli

    Yüzlerce Farklı Sektörlerde İş Ortağı

  • Paragraf görseli

    ISO 27001 BGYS Ve ISO 27701 KVYS Baş Denetçi Sertifikası Ve Birçoğu ISO 22301 Iş Sürekliliği Baş Denetçi Sertifikası Bulunan

  • Paragraf görseli

    DPO (Data Protection Officer) Sertifikasına Sahip Uzman Danışman Kadrosuyla; CEH, CISSP, OSCP Sertifikasına Sahip Bilgi Güvenliği Uzmanlarıyla Ve Tamamı Alanında Uzman DPO Sertifikalı Hukuk Ekibi Ile Türkiye’nin Her Yerinde Faaliyet Göstermektedir.

  • McAfee
    Cisco
    Juniper
    Aruba ClearPass
    Trend Micro
whatsapp logo