ANASAYFA HAKKIMIZDA ÜRÜNLER SUNUMLAR REFERANSLAR SERTİFİKALAR HABERLER MAKALELER KVKK Aydınlatma Metni İLETİŞİM BG REHBER E-DERGİ

SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ

Günümüzde teknolojide birden fazla işlevi olan ve güçlü bir yer edinen sosyal medya bugün en önemli pazarlama stratejilerinden biri olarak kabul edilir. Sosyal medya yönetimi, sosyal medya hesaplarınızı ve sayfalarınızın gerektiği gibi kullanmanızı, bu kullanımda hangi yolları izleyeceğinizi, olası acil durumlarda hangi yöntemlere başvuracağınızı, markanızın yönetimini nasıl yapmanız gerektiğini ve tüm bunları organize bir şekilde yürütmenizi sağlar.

Sosyal medya yönetimi yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlardan bazıları;

- Hedef kitle belirleme

- Rakip analizi

- İçerik yönetimi

- Reklam yönetimi

- Analytics’tir.

Bunları detayları ile inceleyelim.

Dijital Medya Sosyal Medya Yönetimi Tetra Bilişim

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

Hedef Kitle Belirleme: Sosyal medya yönetimi yaparken ilk olarak hedef kitlenin belirlenmesi gerekmektedir. Hedef kitle analizi yaparak yaş aralığı, cinsiyet, hobiler ve ilgi alanları gibi özellikler belirlenmelidir.

Rakip Analizi: Sosyal medyanın yönetimi konusundaki en önemli konulardan birisi de rakip analizi yapmaktır. Bu, rakiplerinizden geri kalmamanızı, rakiplerinizin paylaşımlarını ve izledikleri yolları takip etmenize olanak sağlar.

İçerik Yönetimi: Google’da görünür olmak hem öne çıkmak hem de reklam açısından oldukça önemlidir. Bu da sosyal medya hesaplarının etkin ve yaratıcı şekilde kullanılarak yönetilmesiyle mümkün olur. Yapılan paylaşımların amaca uygun, estetik ve anlaşılır olması gerekmektedir. Özellikle hedef kitle üzerinde etkisi olan paylaşımların kullanılması son derece önemlidir.

Reklam Yönetimi: Sosyal medya platformlarının hemen hemen hepsinde reklam özelliği kullanılmaktadır. Reklam sayesinde satmak veya tanıtılmak istenilen ürün/hizmet çok daha fazla kişiye ulaştırılabilmektedir.

Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Markaların ilgili platformlara (Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin vb.) uygun şekilde planlamasını çıkarmak gerekir.

Sunulan hizmet veya ürünlere yönelik en iyi hedef kitle belirlenmeli ve üretilecek içerikler bu verilere göre organize edilmelidir.

Hazırlanan plan doğrultusunda günlük/haftalık/aylık paylaşımlar hazırlanmalı ve bu paylaşımlar plana uygun şekilde ayarlanmalıdır.

Sosyal medya platformlarında yapılan paylaşımlara gelecek yorumlar veya mesajlar dikkate alınmalı, markanın imajına uygun cevaplanmalıdır.

Bütçeye uygun olarak reklam yönetimi yapılmalı ve reklamların geri dönüşümleri takip edilerek buna göre aksiyon alınmalıdır.

Haftalık veya aylık raporlama yaparak, planın tutarlılığı ve içerik stratejisinin başarısının ölçülmesi sağlanmalıdır.