top of page
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ HİZMET YÖNETİM SİSTEMİ   ISO 20000-1 ITIL Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistem Standart’ı olarak ifade edilmektedir. Bilişim teknoloji kurumlarıyla alakalı operasyonları yönetme ve hizmet verme konusunda hangi teknikleri nasıl uygulayacaklarıyla alakalı konularda ISO tarafından yayınlanmış bir standarttır. Şuanda kullanılan son sürümü 2018’dir. ISO 20000-1 ITIL standardı, belgelendirme faaliyetleri yapmak isteyen, bilgi teknoloji firmalarının bu belgeyi alabilmek için öncelikle ürün ve servis sonrasındaki operasyonlar için hizmet süreçlerini oluşturmaları gerekir.  TETRA BİLİŞİM

BÄ°LGÄ° TEKNOLOJÄ°LERÄ° HÄ°ZMET YÖNETÄ°M SÄ°STEMÄ°

 

ISO 20000-1 ITIL Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistem Standart’ı olarak ifade edilmektedir. BiliÅŸim teknoloji kurumlarıyla alakalı operasyonları yönetme ve hizmet verme konusunda hangi teknikleri nasıl uygulayacaklarıyla alakalı konularda ISO tarafından yayınlanmış bir standarttır. Åžuanda kullanılan son sürümü 2018’dir. ISO 20000-1 ITIL standardı, belgelendirme faaliyetleri yapmak isteyen, bilgi teknoloji firmalarının bu belgeyi alabilmek için öncelikle ürün ve servis sonrasındaki operasyonlar için hizmet süreçlerini oluÅŸturmaları gerekir. 

​

Standartlar biliÅŸim sektörünü kapsayan 7 farklı standardın bir araya gelmesiyle oluÅŸmuÅŸtur. BiliÅŸim sektöründe faaliyet gösteren firmaların ve kurumların, kurumsal yapılarını tasarlamak adına hazırlanmıştır. ISO 20000-1 ITIL sistemi kapsamlı bir biçimde anlatan bir standarda sahiptir. ISO 20000-2, ISO 9004 gibi standartlara sahip olan bir kılavuzdur. ISO 27001, ISO 22301, ISO 31000 gibi standartlara da atıflar bulunmaktadır. Ayrıca bu standardın BS 1500 standardından da etkilendiÄŸini söyleyebiliriz. 

​

ISO 20000-1 ITIL Hedefleri Nelerdir?

BiliÅŸim teknolojileri sisteminde bu uygulamaların amaçları ÅŸu ÅŸekildedir;

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

ISO 20000-1 ITIL Yararları Nelerdir?

BiliÅŸim sektöründe uygulandığında ISO 20000-1 ITIL yararları ÅŸu ÅŸekildedir;

​

​

​

​

​

​

​

 

 

ISO 20000-1 ITIL Modüller nelerdir?

Modülleri  2 ana baÅŸlık ele alabiliriz. Bunlar,

 

1- Hizmet DesteÄŸi Kategorisi

  • Hizmet Masası

  • Olay Yönetimi

  • Sorun Yönetimi

  • Konfigürasyon Yönetimi

  • DeÄŸiÅŸim Yönetimi

  • Sürüm Yönetimi

 

2- Hizmet Sunumu Kategorisi

  • Hizmet Seviyesi Yönetimi

  • Finansal Yönetim

  • Kapasite Yönetimi

  • Hizmet SürekliliÄŸi Yönetimi

  • Kullanılabilirlik Yönetimi

​

ISO 20000-1 ITIL Hangi Kurumlara Verilir?

ISO 20000-1 ITIL dünyanın bütün bölgelerinden ya da hangi sektörden olduÄŸu fark etmeksizin BT hizmetlerine dayanan bütün kurumlar için geçerlidir. BiliÅŸim teknolojileri bölümleri, iç biliÅŸim teknolojileri hizmet saÄŸlayıcıları ve BT taÅŸeron kuruluÅŸları gibi dış BT hizmeti saÄŸlayıcıları için uygundur. 

​

ISO 20000-1 standardı kapsamında; dış kaynak kullanımları, finans, telekomünikasyon, finans ve kamu kurumları, ÇaÄŸrı merkezi hizmet saÄŸlayıcı kurumları gibi bazı biliÅŸim teknolojilerine baÄŸlı sektörlerde uygulanıp tercih edilmektedir. 

TETRA BiliÅŸim ISO 20000-1 ITIL konusunda danışmanlık veren ve kurumlarınızın BT Hizmet Yönetim süreçlerini profesyonel bir ÅŸekilde yönetmenizi saÄŸlayan bir danışmanlık hizmeti sunmaktadır. Hizmetlerimizden yararlanmak için bizimle iletiÅŸime geçebilirsiniz. Ayrıca daha fazla bilgi almak için www.tetrabilisim.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

MüÅŸterilerin ihtiyaçlarını doÄŸru biçimde algılama ve doÄŸru hizmet prensibiyle müÅŸteri tatmini saÄŸlamaktadır.

IT yeteneklerinin net bir biçimde görülmesini saÄŸlamaktadır.

​

Hali hazırdaki hizmetlerle alakalı net bir bilgi akışı sağlar.

 

Hizmet Kalitesini arttırır, güvenlilir ve kurumsal destek saÄŸlar.

​

Erişimi arttırmak

Ä°ÅŸ gücü seviyesini arttırmak

Maliyeti düÅŸürmek

Ölçeklenmeyi arttırmak

Kapasite ayarlaması yapmak

bottom of page